Forum www.zakrzowiecka.fora.pl Strona Główna www.zakrzowiecka.fora.pl
Forum mieszkańców osiedla Avalon ul. Zakrzowiecka
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uchwały WM 53-55 - niejasne dla mnie punkty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zakrzowiecka.fora.pl Strona Główna -> Pytania/wnioski do Administracji/Zarządcy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yasiek_er
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:34, 27 Maj 2010    Temat postu: Uchwały WM 53-55 - niejasne dla mnie punkty

Dostaliśmy po miesiącu od spisania (sic!) pocztą sprawozdanie z zebrania, parę punktów tego sprawozdania mnie niepokoi (mam nadzieję, że nie tylko mnie lub jest dla mnie niejasnych i poproszę Administratora o wyjaśnienie.

Uchwała nr 3 - UDZIELENIE ABSOLUTORIUM - nie została podjęta - jakie są konsekwencje tego faktu?

Uchwała nr 5 - PRZYJĘCIE PORZĄDKU ..... - czemu do dzisiaj wisza regulaminy o starej treści? Przecież wnosiliśmy poprawki do wywieszonego regulaminu!

WOLNE WNIOSKI ptk.3
Czy jest jakiś przepis obligujący do wysyłania pocztą sprawozdań z zebrań? Jeśli nie to czemu sprawozdania nie zostały wrzucone do skrzynek tylko wysłane pocztą? Przecież wniosek ten został wysunięty w celu oszczędzania pieniędzy choćby na ławeczki lub piaskownicę!

Wyjaśnienia na stronie drugiej:
ptk.2 - "ziemia w tym miejscu się osuwa"??? - czy to świadczy o nieprawidłowo zaprojektowanym/wykonanym ogrodzeniu? Czym to grozi, w końcu jeśli się osunie któregoś dnia z ogrodzeniem to kto poniesie koszta naprawy? Czy opinia wspomnianych specjalistów da skutek taki, że będziemy skazani na widok zielonej siatki?
ptk.3 - skoro zgłoszenia realizowane są na bieżąco (14 dni) to czemu do dzisiaj nie została załatwiona sprawa zgłoszona przeze mnie 13-04-2010 do Pana Zarządcy założenia takiego domykacza do bramki północnej, który będzie wogóle działał - kto ew. poniesie koszty zakupu kolejnego?
ptk. 4 System nakazów i zakazów? a może zmienić optykę i stosować system ZASAD? Między mieszkańcami wspólnoty a Administracją nie ma stosunku podrzędności, więc rolą Administracji nie jest zakazywać tylko ORGANIZOWAĆ i dbać o przestrzeganie ZASAD!
ptk. 15 - czy nie grozi utratą gwarancji to, że "klapka zamykana na kluczyk" i służąca prawdopodobnie do otwierania awaryjnego bramy jest otwarta przy bramie północnej od kilku dni i każdy może dowolnie nią manipulować?
ptk. 20 od daty pisma minęło dużo więcej niż 7 dni a numerów na drzwiach klatek nie ma, chyba, że są ale tak mało widoczne - że nie zauważyłem ich wczoraj? Jeśli są to przepraszam!

Liczę na wyjaśnienia
pozdrawiam
Jasiek Rączka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MR Alaryt




Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:26, 28 Maj 2010    Temat postu:

Ja też nie bardzo rozumiem sens miesięcznej przerwy między datą na piśmie a terminem dostarczenia go do naszych skrzynek. Nie słyszałem ostatnio o żadnych strajkach na Poczcie Polskiej.

Ale do rzeczy. Chodzi mi o uchwałę nr 13 - sprawa stara jaka nasze osiedle, czyli "sprawa rur". Sprawozdanie jest to zdawkowe i skąpi nam szczegółów. Mnie (i nie tylko) interesuje po ile mamy zapłacić, do kiedy i na jaki numer konta. Czy będzie w tej sprawie jakieś osobne pismo? Może to trochę dziwne, że tak się wyrywam do płacenia, ale szczerze mówiąc mam już tej sprawy serdecznie dość i chciałbym, żeby to było za nami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avalon_Zarządca




Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:05, 10 Cze 2010    Temat postu: Odpowiedzi na Państwa pytania

yasiek_er napisał:
Dostaliśmy po miesiącu od spisania (sic!) pocztą sprawozdanie z zebrania, parę punktów tego sprawozdania mnie niepokoi (mam nadzieję, że nie tylko mnie lub jest dla mnie niejasnych i poproszę Administratora o wyjaśnienie.

Uchwała nr 3 - UDZIELENIE ABSOLUTORIUM - nie została podjęta - jakie są konsekwencje tego faktu?

Uchwała nr 5 - PRZYJĘCIE PORZĄDKU ..... - czemu do dzisiaj wisza regulaminy o starej treści? Przecież wnosiliśmy poprawki do wywieszonego regulaminu!

WOLNE WNIOSKI ptk.3
Czy jest jakiś przepis obligujący do wysyłania pocztą sprawozdań z zebrań? Jeśli nie to czemu sprawozdania nie zostały wrzucone do skrzynek tylko wysłane pocztą? Przecież wniosek ten został wysunięty w celu oszczędzania pieniędzy choćby na ławeczki lub piaskownicę!

Wyjaśnienia na stronie drugiej:
ptk.2 - "ziemia w tym miejscu się osuwa"??? - czy to świadczy o nieprawidłowo zaprojektowanym/wykonanym ogrodzeniu? Czym to grozi, w końcu jeśli się osunie któregoś dnia z ogrodzeniem to kto poniesie koszta naprawy? Czy opinia wspomnianych specjalistów da skutek taki, że będziemy skazani na widok zielonej siatki?
ptk.3 - skoro zgłoszenia realizowane są na bieżąco (14 dni) to czemu do dzisiaj nie została załatwiona sprawa zgłoszona przeze mnie 13-04-2010 do Pana Zarządcy założenia takiego domykacza do bramki północnej, który będzie wogóle działał - kto ew. poniesie koszty zakupu kolejnego?
ptk. 4 System nakazów i zakazów? a może zmienić optykę i stosować system ZASAD? Między mieszkańcami wspólnoty a Administracją nie ma stosunku podrzędności, więc rolą Administracji nie jest zakazywać tylko ORGANIZOWAĆ i dbać o przestrzeganie ZASAD!
ptk. 15 - czy nie grozi utratą gwarancji to, że "klapka zamykana na kluczyk" i służąca prawdopodobnie do otwierania awaryjnego bramy jest otwarta przy bramie północnej od kilku dni i każdy może dowolnie nią manipulować?
ptk. 20 od daty pisma minęło dużo więcej niż 7 dni a numerów na drzwiach klatek nie ma, chyba, że są ale tak mało widoczne - że nie zauważyłem ich wczoraj? Jeśli są to przepraszam!

Liczę na wyjaśnienia
pozdrawiam
Jasiek Rączka



Odpowiedzi na Państwa pytania

Dziękuję za zrozumienie czasu oczekiwania na wyniki głosowanych przez Państwa uchwał. Poza możliwością oddania swojego głosu w trakcie trwania Zebrania WM, Zarządca zbierał Państwa podpisy w trybie indywidualnego zbierania głosów. Wszystko po to aby większość uchwał została podjęta ZA lub PRZECIW, a nie została zwieszona. Wyniki głosowania pierwszych uchwał otrzymali Państwo z poślizgiem czasowym również dlatego, że część z Współwłaścicieli nieruchomości, która nagminnie nie wywiązuje się z obowiązków płacenia zaliczek eksploatacyjnych otrzymała po upływie dwumiesięcznej karencji (do 10 dnia następnego miesiąca po miesiącu w którym nie dokonała zapłaty) wezwania do zapłaty. Korespondencja została w większości przypadków dostarczona we wskazany przez Państwa (na zebraniu oraz w drogą emailową) sposób, tj. listownie za pośrednictwem poczty polskiej lub bezpośrednio do skrzynek pocztowych. W nielicznych przypadkach (2-óch) popełniliśmy błąd i korespondencja została wysłana pocztą zamiast dostarczona osobiście.

Poniżej zamieszczam odpowiedzi wybrane punkty ze sprawozdania Zebrania WM:

Uchwała dotycząca nieudzielenia absolutorium zgodnie z prawem nie rodzi żadnych skutków. Zarząd, który nie otrzymał absolutorium, ale nie został odwołany, pełni dalej swoje obowiązki. Udzielenie absolutorium to wyraz zaufania oraz pozytywnej oceny Zarządcy. Jeśli Współwłaściciele nie mają poważniejszych zastrzeżeń do pracy Zarządcy, to powinni mu udzielić absolutorium.
Tu posłużę się komentarzem z innego z forów internetowych na którym poruszane są tematy związane z funkcjonowaniem Wspólnot Mieszkaniowych. Odnośnie kwestii nie udzielenia absolutorium: „Zawsze krytyka wychodzi lepiej niż konstruktywne działanie. I zawsze robi dobrze ten - kto nie robi nic. Znam wiele wspólnot gdzie jest wiele żalu do zarządów, ale 0 chętnych do przejęcia pałeczki.”.
Uchwała dotycząca zmiany regulaminu. Przypomnę, zmiana ta dotyczyła jednego zdania w regulaminie i pozostawała bez większego wpływu na interpretację tego punktu regulaminu, a wiązała się z wymianą wydrukowanych Regulaminów Porządku Domowego w ilości 6 szt. oraz ich zafoliowania (koszt ok.60zł). Podjęliśmy tymczasową decyzję o zaspokojeniu ważniejszych wydatków z tej puli, jednak w tym tygodniu modyfikacja w regulaminie dotycząca wyrażenia zgody na zamontowanie prywatnej anteny bądź innej modyfikacji części wspólnej nieruchomości drogą uchwały WM zostanie dokonana.
Sprawa dotycząca skarpy naprzeciwko bud. 55. Skarpa ta jest zabezpieczona dzięki zamieszczonej tam siatce. Może nie wygląda ona najestetyczniej, natomiast w dalszym okresie można podjąć próbę jej obsadzenia roślinami. Ważne jest, że skarpa ta kryje pod sobą dość głęboko osadzone fundamenty ogrodzenia osiedla, stąd dobór roślinności nie jest prosty.
Domykacz do bramki północnej został założony niezwłocznie po spotkaniu WM.
W administrowaniu osiedlem stosujemy system zasad i na ile możemy dbamy o ich przestrzeganie. Proszę przy tym pamiętać jak wiele w tej dziedzinie zależy od samych mieszkańców, którzy w wielu przypadkach sami nie dbają o dobro wspólne, a wszelkie zasady (nie nakazy i zakazy) są im obce.
Od mieszkańców WM dostajemy wiele wniosków, z których większość dotyczy indywidualnych udogodnień. Jako Zarządca/Administrator musimy patrzeć przez pryzmat powstania udogodnień dla ogółu mieszkańców, nie zaś dla osób wybranych i dokonywać w tym względzie racjonalnego osądu. Proszę nie mieć nam za złe że część z Państwa wniosków pozostaje niespełnionych. W tym względzie prosimy o przesyłanie propozycji Uchwał, które będą głosowane w trakcie trwania roku.
Naszą sugestią jest zakupienie kilku małych koszy na śmieci wraz z popielniczkami i postawienie ich w wybranych miejscach na osiedlu. W tej chwili po umieszczeniu znaków o zakazie palenia na klatkach, palacze przenieśli się na zewnątrz i zaśmiecają zieleńce i chodniki niedopałkami papierosów.
Klapka zamykana na kluczyk" i służąca do otwierania awaryjnego bramy kiedy jest otwarta, to blokuje ruch bramy. Prosimy dbać o to, żeby nie dopuszczać nikogo niepowołanego do naruszania mechanizmu bram.
Zamówiliśmy trwałe namalowanie numerków mieszkań przy klatkach na budynkach (farbą na elewacji). W ostatnim czasie było to niemożliwe ze względu na częste opady. W tym tygodniu osoba, którą zatrudniliśmy do tego zadania jest zajęta. Najprawodopodobniej zajmie się tym w przyszłym tygodniu.

Na zakończenie, proszę kierować do nas uwagi, sugestie i spostrzeżenia dotyczące funkcjonowania osiedla w dowolnej formie (osobiście Zarządcy, telefonicznie oraz przesyłane emailowo) nie jako prześmiewcze wytykanie niedoskonałości bądź niedopatrzeń lecz jako kulturalne zwrócenie uwagi na owe niedociągnięcia. Dzięki temu nam będzie się przyjmowało takie zgłoszenia przyjemniej oraz równie przyjemnie na nie odpowiadało. Partnerskie traktowanie siebie nawzajem będzie służyło długim i owocnym relacjom.
Z poważaniem,

Marta Duda
Avalon Development S.A.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Avalon_Zarządca dnia Czw 17:08, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yasiek_er
Administrator



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:43, 14 Cze 2010    Temat postu:

Dziękujemy za wyjaśnienia, jednak rodzą one pewne wątpliwości, które zbieram poniżej:

Nieudzielenie absolutorium: w wyjaśnieniach przyjęta została teza o braku zastanowienia z naszej strony, niezbyt czystych motywacjach i braku konstruktywnego działania. A kompletnie nie wzięto pod uwagę, że nasze głosowanie i jego wynik to świadoma krytyka i niezadowolenie z pracy Zarządcy, nikt ze strony Zarządcy nie dociekał po podliczeniu wyników głosowania dlaczego jesteśmy niezadowoleni i jakich zmian oczekujemy. Przecież w czasie zebrania był cały panel dyskusyjny na temat naszego niezadowolenia i były tam użyte konkretne argumenty. Pani Marta odczytała nasz list, padły pewne obietnice..... więc trochę trudno zaakcetować argument czystego krytykanctwa.
Przecież to Zarządca podejmując się administracji naszego osiedla przyjął na siebie duuuuże zobowiązanie i podjął się określonej pracy - więc my, jako płacący za tą pracę mamy pełne prawo rozliczać skutki tej pracy. Tym bardziej, że rzeczywiste konsekwencje dobrego lub złego działania Zarządcy ponosimy lub poniesiemy w przyszłości my mieszkańcy i właściciele mieszkań na naszym osiedlu.

Niezbyt trafny jest argument odwołania do innego forum. Brak jest podanego źródła, więc można podważyć znaczenie tego cytatu. Poza tym można łatwo znaleźć na forach wspólnotowych opinie o "nieco" innym zabarwieniu.

A brak konstruktywnego działania i przejmowanie pałeczki? A jakie konstruktywne działanie ma Pani na myśli? Naszym jedynym zobowiązaniem wobec Zarządcy jest płacić regularnie określone kwoty - owszem, jak się okazało nie wszyscy wywiązują się z tego obowiązku co przyznam się szczerze dziwi mnie niepomiernie. Ale też niedobre, że Zarządca dopuścił do takiego zadłużenia, przecież wspomniane w obwieszczeniu kwoty to nie jest pojedyncza wpłata, tylko niepokojąca seria zaniedbań w płatnościach ze strony mieszkańców.
Jeśli zaś chodzi o konsekwencje głosowania za/przeciw wotum to wydaje mi się, że głosowanie powinno poprzedzić wyjaśnienie na temat celowości i ew. konsekwencji lub ich braku.

Uaktualnienie wywieszonych regulaminów: nie wiem dlaczego mamy ponosić koszty aktualizacji regulaminów, przecież wywieszenie regulaminu bez naszej akceptacji przed zapowiedzianym zebraniem, na którym miało odbyć się głosowanie na temat regulaminu było czyjąś pochopną decyzją czy demonstracją aktywności, dlaczego mamy ponosić jej finansowe konsekwencje?

Skarpa przed bud.55 - w sprawozdaniu zapytałem o konkretne sformułowanie umieszczone w sprawozdaniu "ptk.2 - "ziemia w tym miejscu się osuwa"??? - czy to świadczy o nieprawidłowo zaprojektowanym/wykonanym ogrodzeniu? Czym to grozi, w końcu jeśli się osunie któregoś dnia z ogrodzeniem to kto poniesie koszta naprawy?" w Pani wyjaśnieniach nie ma na ten temat ani słowa.

Numery namalowane na ścianach, popielniczki: To moja osobista opinia! Kiedy podejmowaliśmy decyzję o kupnie mieszkania na naszym osiedlu, jednym z ważniejszych argumentów była strona estetyczna. Mogę to powiedzieć śmiało i nie jest to pusty komplement, nasze osiedle jest ładne (poza coraz bardziej zaniedbanymi trawnikami). Może więc wprowadzanie elementów, które oprócz swojej funkcjonalności mają też znaczenie estetyczne powinno być z nami konsultowana. Droga emailowa nic nie kosztuje a jednak wg. mnie powinno się sprawdzić nastawienie większości mieszkańców. Elementy typu popielniczki, numery na elewacjach zrównają estetycznie nasze osiedle z sąsiednimi zabudowami i zatraci się posmak enklawy.
A niemożność malowania numerów ponieważ opady? Może trzeba się zastanowić o ile ważniejszą sprawą było by szukanie rozwiązania, które zabezpieczy same elewacje i fundamenty przed spływającą z balkonów wodą, na elewacjach już zaczynają być widoczne zacieki.

Mam dziwne przeświadczenie, że popielniczki i kosze niczego nie załatwią, nasze osiedle jest małe, oprócz momentów, kiedy są otwarte bramy i pojawiają się "obcy", poruszamy się po nim tylko my. Jeśli sami nie będziemy mieć odruchy dbania o czystość to nic tego nie zmieni. w bud.55 mieliśmy sporadyczne problemy z niedopałkami, jedna rozmowa załatwiła ten problem - bez inwestycj!

pozdrawiam
Jasiek Rączka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yasiek_er dnia Pon 9:43, 21 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wheeler




Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:08, 14 Cze 2010    Temat postu:

Witam,

również uważam, iż ulotki dotyczące braku środków finansowych z tytułu opłat za czynsze powinny zniknąć z klatek.
Chciałbym podkreślić, że na zebraniu wspólnoty przegłosowane zostały zasady "mobilizacji" do terminowego płacenia i niepokojenie mieszkańców co miesiąc informacjami jakie jest zadłużenie nie służy moim zdaniem niczemu.

Moje oczekiwania w tym temacie w stosunku do Zarządcy obejmują:
- kontrolę finansów zgodnie z uchwalonym regulaminem
- informowanie w sprawozdaniach o stanie budżetu Wspólnoty

Pozdrawiam,
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojciec




Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:01, 17 Cze 2010    Temat postu:

Dołączam się do głosu Wheelera w kwestii dotyczącej oczekiwań względem Zarządcy.

A jeśli narzędzia do egzekwowania należności, które ma do dyspozycji Zarządca, są nieskuteczne, proszę przedstawić zakres podjętych działań i ich efekty. Jeśli nasza ostatnia uchwała faktycznie nie pozwala na ściąganie czynszów, Wspólnota na pewno rozpatrzy wprowadzenie skuteczniejszeych rozwiązań (to jest w naszym wspólnym interesie!). Ale najpierw musimy wiedzieć, że Zarządca na bieżąco podejmuje odpowiednie kroki. Wieszanie ogłoszeń nie jest może złym pomysłem, ale na pewno to za mało. Będziemy wdzięczny za dokładniejsze informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pablus




Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:00, 18 Cze 2010    Temat postu:

Zgadzam się z przedmówcami.
Powinniśmy otrzymać szczegółowe informacje w tej sprawie. Czego dokładnie dotyczą zaległości i jakie kroki podjął zarządca do tej pory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zakrzowiecka.fora.pl Strona Główna -> Pytania/wnioski do Administracji/Zarządcy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin